Homeschooling Hrvatska

Krovna udruga za obrazovanje kod kuće

Novo istraživanje s Harvarda: djeca školovana kod kuće su prilagođenija i sretnija

Date

Djeca koja su se školovala kod kuće u mnogim su kategorijama istraživanja prošla bolje od djece koja su pohađala javne škole.

Djeca koja su se školovala kod kuće u mnogim su kategorijama istraživanja prošla bolje od djece koja su pohađala javne škole.

*Originalan članak Kerry McDonald, preuzet i preveden sa Fee.org.

Istraživači sa Sveučilišta Harvard objavili su zaključke svog novog istraživanja pokazujući pozitivne ishode učenika koji se školuju kod kuće. Pišući u The Wall Street Journalu prošli tjedan, Brendan Case i Ying Chen sa Harvard Human Flourishing Program zaključili su da su učenici iz javnih škola “manje skloni opraštati, volontirati ili pohađati vjerske obrede od svojih vršnjaka koji se školuju kod kuće”.

Istraživanje je obuhvatilo preko 12 000 djece medicinskih sestara koja su sudjelovala u anketama između 1999. i 2010. godine. Pokazalo se da djeca obrazovana kod kuće imaju 30% više vjerojatnosti da će se uključiti u volonterske aktivnosti kao i veću spremnost opraštati u ranoj odrasloj dobi od djece koja su pohađala javne škole. Djeca školovana kod kuće su također pokazala veću sklonost pohađanja vjerskih obreda u odrasloj dobi u odnosu na djecu školovanu u javnim školama, što su znanstvenici povezali s “manjim rizikom ovisnosti o alkoholu i drogama, te manjom sklonosti depresiji i suicidu”.

Nakon koronakrize broj homeschooling djece raste za 11 posto

Rezultati navedenog istraživanja u suprotnosti su sa prethodnim istraživanjem Elizabeth Bartholet, profesorice s Hardvard Law School koje ja prije godinu dana pozvala na Elizabeth Bartholet. Ona je prošle godine pozvala na “moguću zabranu” školovanja kod kuće, upravo u vrijeme kada je koronakriza potakla enormni rast homeschooling populacije među djecom. Naime nakon 2020. broj djece u SAD-u koja se školuju kod kuće porastao je za više od 11 posto, odnosno pet milijuna učenika.

U svom Journal Op-Ed, Case i Chan prozivaju Bartholet te navode nova istraživanja prema kojima se “djeca školovana kod kuće općenito razvijaju u dobro prilagođene, odgovorne i društveno angažirane mlade odrasle osobe”, napisali su.

Istraživanje je iznjelo i zaključak da učenici koji se školuju kod kuće imaju manju vjerojatnost da će pohađati fakultet nego njihovi vršnjaci iz javne škole. Neki mediji su senzacionalno prenijeli ovaj podatak u svojim naslovima, zanemarujući teze znanstvenika s Harvarda da bi to moglo biti uzrokovano raznim čimbenicima. Osobe školovane kod kuće mogli bi birati alternativu fakultetu kao putu prema odrasloj dobi, a praksa upisa na fakultet može stvoriti prepreke učenicima koji se školuju kod kuće.

Kerry McDonald (op. pr.) obratila se Caseu i Chenu za dodatne komentare o rezultatima njihove studije te je zatražila mišljenjenje o razlozima tako različitih podataka i ishoda školovanja kod kuće od 2010. godine kad je njihovo prikupljanje završilo.

U svom Journal Op-Ed, Case i Chan prozivaju Bartholet te navode nova istraživanja prema kojima se “djeca školovana kod kuće općenito razvijaju u dobro prilagođene, odgovorne i društveno angažirane mlade odrasle osobe”, napisali su.

– Brendan Chase, Ying Chen

Vrhunska sveučilišta sve otvorenija za djecu obrazovanu kod kuće

Poslijednjih godina trendovi upisa homeschooling djece na američka sveučilišta u sve su većem porastu. Naime, mnoga su sveučilišta poslijednjih godina, “uključujući i neka vrhunska”, “postala su fleksibilnija u svojim politikama prijema učenika koji su se školovali kod kuće”, navodi Chen.

Doista, posljednjih godina mnogi su američki koledži i sveučilišta izdali jasnije smjernice za upis učenika koji se školuju kod kuće, mnogi s ciljem da upravo privuku tu učeničku populaciju. Kao što primjećuje Business Insider 2015. godine, obrazovanje kod kuće “novi je put do Harvarda” koji je pak 2018. profilirao nekoliko vrhunskih studenata koji dolaze iz homeschooling obitelji.

Istraživači također pretpostavljaju da se već postojeći jaz pozitivnih ishoda između djece školovane kod kuće i onih u javnim školama u korist homeschooling djece, još više produbio zadnjih deset godina od kada je istraživanje provedeno.

“Aplikacije za društvene mreže došle su na pametne telefone tijekom posljednjih nekoliko godina, a tinejdžeri su ih uvelike usvojili, pa čak i mlađa djeca”, navodi Chen. “Neke prethodne studije sugerirale su da je takva sve veća upotreba pametnih telefona vjerovatno pridonijela velikim porastom depresije, anksioznosti i školske usamljenosti kod adolescenata. Cyberbullying, sexting i ‘phubbing’ također su postali češći u svakodnevnom životu djece, posebno u školskim uvjetima. Mogli bismo očekivati da će ti problemi biti rjeđi među učenicima koji se školuju kod kuće nego njihovim vršnjacima iz javne škole.”

Mnogi roditelji odlučili su se za školovanje kod kuće tijekom pandemije COVID-a

Budući da je prošle, 2020./2021. godine, sve više obitelji eksperimentiralo sa školovanjem kod kuće, a mnoge su nastavile i ove jeseni, novi podaci s Harvarda trebali bi im pomoći da se osjećaju sigurnijima u odabiru ovakvog načina obrazovanja. Što se tiče ljudskog razvoja, učenicima koji se školuju kod kuće ide dobro — možda čak i bolje nego njihovim vršnjacima u javnim školama.

“Mnogi roditelji odlučili su se za školovanje kod kuće tijekom pandemije COVID-a”, rekao je Chen. “Nadajmo se da će se svijest javnosti o školovanju kod kuće i povezanim praksama i podršci učenicima kod kuće dugoročno poboljšati.”

Kerry McDonald je Senior Education Fellow pri Foundation for Economic Education (FEE) i autorica Unschooled: Raising Curious, Well-Educated Children Outside the Conventional Classroom (Chicago Review Press, 2019).

Ostali

Članci